SÅ HÄR BEHANDLAR VI DIN
VÄXTBESTÄLLNING
Vårt växtsortiment må vara stort, men allt som oftast får vi frågan av kunder om man kan ta hem en särskild växt som de letat efter. Vi hjälper såklart gärna till, men vill förklara lite hur det fungerar när man beställer hos oss.
Växter är ett levande material och vi får varje vecka nya lagerlistor av våra leverantörer i Sverige, Danmark, Holland och Tyskland. Det kan alltså ta tid när vi letar efter en speciell växt.
Du kan skicka epost, ringa eller komma till plantskolan för att lägga in din beställning. Vi skriver ner vilken växt du söker tillsammans med dina kontaktuppgifter. Om du vet vilket sortnamn växten har, så skriv gärna ner hela det latinska namnet innan du beställer.
Under de kommande fyra veckorna håller vi utkik efter just din växt när vi går genom lagerlistorna från våra leverantörer, och hör av oss om den går att beställa. Vårt mål är att kontakta dig om vi fortfarande inte hittat växten efter dessa fyra veckor, men har du inte hört något från oss så får du gärna höra av dig igen.
Om du inte ta emot växten förrän ett visst datum, behöver vi veta detta i god tid. Vi har dessvärre inte möjlighet att ha växter undanställda hos oss under en längre tid, utan lägger hellre beställningen så att det stämmer med det datum du kan hämta.
Vill man ställa undan någon växt några dagar hos oss, så går det bra. Dock ställer vi ut alla undanställda växter varje måndag morgon, som inte blivit hämtade.